Osobista relacja uczeń – nauczyciel to cecha wyróżniająca naszą szkołę. Spotkania w cztery oczy i rozmowa o sukcesach i trudnościach ucznia, ustalanie z nim punktów pracy nad sobą i konkretnych celów dydaktycznych to dopełnienie idei tutoringu rodzinnego. Indywidualny opiekun towarzyszy każdej rodzinie przez cały okres edukacji. W cyklicznych spotkaniach z obojgiem rodziców przekazuje informacje o postępach dziecka i ustala z nim plan pracy, wspólny dla domu i szkoły.
Tutoring w Szkole Skała spełnia dwa główne cele. Po pierwsze dobry tutoring pomaga wzrastać uczniom i ich rodzinom, a po drugie jest indywidualną formą pomocy dla uczniów. Kontakt tutora z rodzicami i uczniem ma na celu pomoc w rozwijaniu wszystkich zdolności ucznia: nie tylko tych związanych z jego intelektem, ale również z kształtowaniem go jako osoby. Chodzi o budowanie w nim systemu wartości i umożliwianie mu poznawania samego siebie, dzięki czemu dowiaduje się w czym powinien być lepszy, w czym może być lepszy oraz jakie są jego zdolności i ograniczenia.